Üdvözöllek!

Szívügyem a hordozás. Édesanyámmal mei tai-t, babaerszényt, csatos hordozót, táskákat és sok más hasznos hordozós-, babás kiegészítőt varrunk. Emellett annyi gyönyörűséget alkottam már, és még annyi minden van bennem. Nagy szerelmem a waldorf jellegű babavarrás, egyre nagyobb teret hódít az életemben. Ha tetszenek a munkáink és vásárolnál tőlünk, kérlek látogass el a BORA portálra (www.borameitai.gportal.hu ) vagy írj (borabolt@gmail.com). Köszönöm, hogy benéztél. :-)

Tetszenek a munkáink? Vásárolnál?

Itt vásárolok

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Mei Tai hordozók

2009.02.04. 22:56 pavlikata

Íme a sztori, hogyan találtam rá a Mei Tai-ra és hogyan születtek ezek a gyönyörű babahordozók. A legutóbbi (íves) darabról pedig készítettem képes varrásleírást!

Na szóval, az úgy volt, hogy szépen lassan kezdtem belerázódni az anyaszerepbe, és az első gyerekkel járó görcsösség is oldódott fokozatosan, ahogy eltelt 2-3 év. Mire a második lányom megszületett, már mertem az ösztöneimre hagyatkozni, és ezek az ösztönök többek között azt is súgták, hogy a babámnak úgy jó, ha magamra kötöm, ha hallja a szívdobbanásomat, ha egymás közelében vagyunk.

Az első lányomnál kaptam kölcsön egy hordozókendőt. Néha próbálgattuk, de csak egy kötési módot ismertem, nyár volt, hőség, melegünk volt mind a kettőnknek, egyszóval nem éreztem rá az ízére. A második lányomnál újra előkerült a kendő, már jobban boldogultam a kötéssel, és újszülött korától hordoztam őt magamon. Viszont továbbra is meleg volt, és nem találtam elég „csinosnak” sem.  Elkezdtem keresgélni, milyen egyéb hordozófajták léteznek. Így találtam rá Orsi blogjára, ahol részletesen bemutatja a hordozófajtákat, tulajdonságaikat, és egy külön bejegyzés szól csak a Mei Tai-ról. Minél többet olvastam a MT-ról, annál inkább úgy éreztem, EZ lesz AZ! Ezt keresem. Szabásminták után kezdtem kutatni az interneten. Többet is találtam, és amelyik az elképzelésemhez a legközelebb állt, azt kiszabtam és megvarrtam. Mivel először csak ki akartam próbálni, így nem vásároltam anyagot, abból készítettem, amit itthon találtam a fiókban, kockás (konyharuha-design J) és sötétkék sávolyszövésű vászonból.

Nagyon szép lett az első darab, még egy halacskát is hímeztem bele a varrógéppel, mert a nagylányomnak ez az óvodai jele. Kerestem videókat is a neten a megkötésről, rengeteget találtam, úgyhogy próbálgattuk, teszteltük. Közben jegyzeteltem, méricskéltem, összehasonlítottam más hordozókkal. Végül a kész hordozót szétbontottam, átalakítottam kicsit, keskenyebb lett a hátlap, meredekebb a vállpánt szöge és egy kapucnit is szerkesztettem rá.

Íme ő a prototípus, azóta is használjuk, és majd egyszer talán mint muzeális darab kerül kiállításra a MT varrodánkban… 

A történet úgy folytatódik tovább, hogy miután a fórumokat olvasva úgy láttam, sokan járnak hozzám hasonló cipőben és keresnek olyan hordozót, ami mindent tud és megfizethető, továbbgondoltam a dolgot. Én tudok varrni. Meg szeretek is. Anyukám még inkább tud varrni és még jobban szeret is, mint én, tőle tanultam varrni én is. Itt vagyunk ketten két (négy) varrógéppel és adott a kereslet is, hát akkor merjünk nagyot álmodni!!!

Elvittem anyunak a kész hordozót, és ő ugyan más generációhoz tartozik (igen, ő is abban nőtt fel és lett anya, hogy a gyereket teáztatni kell, és hagyjuk sírni, hogy megtanulja, éjjel aludni kell) de azt imádom benne, hogy elfogadja, hogy én (és az én generációm) sokmindent másképp csinálunk és nyitott az új dolgokra. Emlékszem, milyen büszke voltam anno, mikor sms-t kaptam tőle úgy 8-9 évvel ezelőtt, és a kollégáim álla leesett a csodálkozástól: „A te anyukád tud sms-t írni????” Miért ne tudna?! Internetezik is, levelezik, és a szövegszerkesztőt is használja… Jajjjj, de büszke is vagyok rá!!!!!!

 

 

 

 

 

 

 

 

Szóval elvittem a kész hordozót megmutatni neki, és egyből lelkesedett érte. Nóci lányom is abszolút partner volt a prezentációban, békésen elaludt a MT-ban, míg én a mamának magyaráztam. Anyu ezután nyakába vette a várost, hogy jó minőségű, de olcsó anyagokat kutasson fel és elkezdte „gyártani” a szebbnél szebb hordozókat.

Persze ez nekünk nem gyártás, inkább alkotás. Amikor valamelyikünk elkészül egy darabbal, akkor megcsodáljuk minden apró részletét és együtt gyönyörködünk benne. Ezek készültek el elsőként és gyorsan gazdára is találtak. Fantázianevet is kapott a hordozónk: BORA. A távolkeleti nyelvek egyikén halat jelent. Csak hogy a nagylány is benne legyen…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hogy csapjak egy kis hírverést is, készítettem egy honlapot a hordozóinknak: http//:borameitai.gportal.hu

Összegyűjtöttem néhány hasznos és érdekes cikket a hordozásról és a Mei Tai-ról, és megtalálhatóak itt a kész hordozók és az anyagválaszték is.

Közben pedig anyuval alkotunk tovább rendületlenül, és álmodozunk. Tele vagyunk tervekkel, szívesen készítenénk más babatextileket is, de mindez egyenlőre még maradjon titok.

 

 

 

2 komment

Címkék: hordozó babahordozó mei tai

A bejegyzés trackback címe:

https://eminokrea.blog.hu/api/trackback/id/tr67894574

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kisvic 2009.01.22. 00:07:09

Hali! Jó lett a blogod! Fel is vettelek az enyémbe;). Alkoss sokat!!!
pussz

pavlikata 2009.01.22. 10:37:16

@kisvic: Köszönöm, hát igen, belefogtam én is... :) Nem is gondoltam volna, hogy mennyi munka, ha azt akarod, hogy az oldalad érdekes, olvasmányos, és szép legyen. Az alkotói vágy buzog bennem, kár, hogy egy nap csak 24 órából áll... Én is figyellek, és várom a további alkotásaidat!
Kata
süti beállítások módosítása